fredag 29. juli 2022

 

Tommel opp eller ned

To av dei emojiane eg oftast brukar, er «Tommel opp» eller «Tommel ned». Det var teikn som avgjorde liv og død for dei som kjempa i romerske amfiteater eller Colosseum. Tommel opp sa: «Lat leva». Tommel ned: «Drep». Så enkelt var det.

Romarane elska underhaldning full av menneskeleg liding, blod og død, men det finn me heldigvis berre i historiebøkene og dataspela i dag.  

Tidene har forandra seg. Desse mest bruke emojiane ved sida «smilefjesa» og «hjarte», seier i dag:

👍   «Tommel opp» = «Dette likar eg.»

👎   «Tommel ned» = «Dette likar eg ikkje.»   

Slik brukar i alle fall eg dei, og eg trur mottakarane oppfattar teikningane på same måte.

Elles synest eg at kvardagen er full av slike tilsvarande signal. Ja, ikkje teikna emojiar som ligg berre nokre tastetrykk vekke frå oss alle saman. Nei, eg tenkjer på ord og haldningar som lyser imot meg i mykje av det eg les, ser eller høyrer. Eg finn dei enten eg sit i godstolen framfor dagsrevyen eller les avisa i hengekøya i hagen. 

Og så ein annan tanke:

Har notida sine debattprogram, same funksjonen i samfunnet som dåtida sine gladiatorkampar?

Vår offisielle og obligatorisk betalte statskanal, NRK, har eg lite sympati for. Eg ser berre eitt einaste fast program: Dagsrevyen. Men sidan dei har eit debattprogram nett før, ser eg gjerne ein del av det og med eg ventar på at klokka skal verta nitten.

Ofte minner dei meir om underhaldning, - eg tenkjer gladiatorkamp, enn noko som skal gjeva sjåarane kunnskap og ein betre kvardag. Utgangspunktet er gjerne ei eller anna konflikt, eit motsetningstilhøve eller fadese som er gjort. Temaet vert presentert ut frå noko skrive eller sagt i eit eller anna venstrevridd media, og programverten gjer sitt for å få temaet til «å fata». Samstundes leier han eller ho debatten dit venstresida og deira medspelarar vil. Me, du og eg, er usselt «tribunefyll» som skal lærast opp til å reagera slik «dei» vil.

Som i det romerske sirkuset, har heller ikkje «gladiatorane» av i dag same våpen og likeverdige utgangspunkt. Eine parten opplever fort at både programleiaren og «fleirtalet» er imot dei. Har temaet noko med jødar og kristne,  eller for den del bibelsk etikk og moral å gjera, så det «tommelen ned» frå første stund. Du treng ikkje tvila. Har utgangspunktet noko med «skeive», fri abort, definisjonen av kjønn eller fridom og fyll, å gjera, då er det «tommel opp». Ver du sikker!

Ta jødar og kristne. Kor mange «tommel opp» har du sett i det NRK serverer om Israel? Sjølv då det hagla rakettar mot sivile mål i Israel, starta informasjonen med at jødane hadde drepe så og så mange palestinarar, og gjort så og så mykje skade i Gaza. Israel starta ikkje åtaka. Dei ville få slutt på rakettane som kom inn over landet, og prøvde å nå militære mål på Gazastripa. Om noko slikt kom med, fann me det med minst mogeleg «skrift» heilt til slutt i oppslaget. At rakettutskytingsrampen eller -fabrikken IDF prøvde å eliminera låg under ein skule, eit sjukehus eller ei vanleg bustadblokk, det må me normalt til utanlandske media for å finna informasjon om.

Bruk av sivile som angrepsmål eller som skjold, er forbode etter internasjonale avtalar. Ja, me har endå til ein eigen internasjonal domstol som skal ta seg av slike saker. Men at terroristane systematisk brukar uskuldige sivile til å gøyma seg bak, ser ut til å vera «OK», i alle fall så lenge kulene og rakettane er retta mot jødane og Israel.

Skal tru om NRK tilset medarbeidarar og vel intervjuobjekta sine ut frå ein bevisst Anti-Israel og Anti-kristen politikk? Det kanalen produserer har i alle fall tydeleg «Tommel opp» for Anti-Israel, Anti-Bibel og Anti-kristen etikk. Derimot går tommelen ned, utanfor biletramma om det går an, straks det dukkar opp noko eller nokon som er Pro-Israel, Pro-Bibelen og Pro-kristen etikk.

Slik eg ser det.

😈        Trollet i eventyret sa «Her luktar kristenmannsblod». Kanskje det er eit slik «troll»                          som styrer NRK og dei fleste av dei andre i media-landskapet på vår vesle del av                          kloden?  

------------------------

👎    Viser du meg tommel ned no? Du synest dette får vera nok?


👍    Ok, eg gjev meg. Ha ein super dag!    


------------------------- 

Det er ikkje lov å bruka noko frå denne bloggen uten skriftleg løyve frå meg. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar