onsdag 29. juli 2015

Å telja regnbyer på vegen til Bergen, - og om å snakka sant



Brev 4
………………………………………..
Kjære deg.

Takk for brev. Utruleg kor fort det går med e-brev.  Dei  flagrar gjennom lufta og landar i ein svisj på null komma niks kvar ein er i verda. Med både godt og gale slik som posten i gamle dagar og. I brevet frå deg var det begge delar. 

Ser du ikkje skulle ha så lang ferie i år og er heime alt. Det er det med pengane og dollarkursen, seier du. Me kunne ikkje vore så lenge me heller om me ikkje fekk tilbod om å arbeida for maten der me skal feriera. Men det må du lova å ikkje seia til nokon. Spør dei, berre sei me er i «Syden»! 

Men eg likte ikkje at du påstår at eg lyg! Fortset du slik, kan venskapen vår surna  som mjølk i hundedagane! Klart me hadde minst 30 regnbyger på vegen til Bergen! Du kan kontrollera sjølv. Eg lyg ikkje. - Eg synest eg høyrer deg telja nede ved Vaksdal: «Regnbye  24». Trollkonetunellen: «Opplett!» Ute att: «Regnbye: 25». Holeskartunellen: «Opplett». Ute att: «Regnbye: 26». Stamnestunellen: «Lengre opphald», og så vidare. Berre prøv så ser du at eg snakkar sant!

Elles var det kjekt å få nytt når me er her langt ute i den store verda. Tenk: Garasjesal på Vangsnes! Eg trudde med det same eg las det at ungane ville selja garasjen min. Ja, kanskje einkvan ville kjøpa han og riva for å byggja han opp att ein annan stad slik som dei gjorde i gamle dagar? Slik gjorde dei med den gamle Gjestgjevargarden attmed fergekaien vår. Han har vore selt og riven minst to gonger før han gul og fin kom for å pynta opp hjå oss. Bygt på Sørlandet. Rive og bygt opp att i Bergen før han på si siste reis kom til Vangsnes og vart både pensjonat, posthus og doktarkontor den gongen Vangsnes låg under Balestrand.
Gjestgjevargarden flytta "halve landet" før han hamna på Vangsnes

Men så var det altså ikkje garasjen min dei ville selja, men ting som stod INNI garasjen. Kven veit kva folk kan finna på å selja no til dags. Gjen-brukt og u-brukt og mis-brukt. Alt mogeleg. Og naboen til naboen til naboen til naboen min har kjøpt seg hagemøblar der, skriv du. Gode, solide hagemøblar med tjukke blåstripete putar til. Hadde eg ikkje vore her, men der, skulle eg føreslege at han fekk putar med senterpartifarge. Han hadde kvilt betre då. 

Du seier at eg ikkje skreiv kvar me er, endå eg skreiv det med klåre ord: Me er HER. Her kan eg sitja og nyta havgula, slik me kunne på Vangsnes før han Leif stengde kiosken på kaien. Store bylgjer bryt inn mot sandstranda og freistar surfarane. Ja, dei på internett, altså. Ikkje dei på sjøen. Eg har ikkje sett ei sjel i vatnet endå. Nokre norske eg snakka med hadde vore uti, men måtte på apotek. Dei hadde vorte takla – eller tentakla. Av brennemaneter. Ikkje slike blå som dei hadde reist frå heime på Sørlandet. Nei, store og stygge med ein heilt annan partifarge som eg ikkje vil nemna. Det skal ikkje vera lett for ein stakkars turist, veit du.

Som i politikken, sa eg. Einaste trøysta eg kunne gjeva dei. Sjå berre på ho Marianne av Gøteborg. (Dei hadde sett ho, dei og). Kjem her frå det kalde nord, og i staden for å verta tekne mot med varme kyss og opne armar, møtte dei berre kalde skuldrar. Ho ser blidast ut på morgonen, der ho ligg og voggar i bøya si. Kvit-og-blåstripete som putane naboen til naboen til naboen til naboen min slappar av på om dagane. Om kvelden er ho meir fornerma og snur baken – nei, bakken, til oss som sit og nyt havbrisen. 

Dei om bord vart leidde i land mot sin vilje. Hugsar du bibelsoga me lærde i skulen? Hugsa du han som hadde ei tre dagar og tre netters  seilas i magen på ein fisk? Eller var det i ein kval? Eg hugsar ikkje så godt lenger. Det er det med hard-disken, forstår du. Men noko stort måtte det ha vore i alle fall. Folk her seier han kom i land omtrent der ho Marianne ligg no. Han vart «spydd» i land står det i Storeboka som han Bestefar kalla ho. Han hadde ei i skinn med trepermar og magebind med bronsespenne på. Det som stod der var reine gudsordet. Han vart spydd i land, står det. Eg reknar med at han tok seg eit bad før han klatra opp på haugen bak huset her. Han må ha lukta gylla. Minst. Han bad inne i fisken og. Det står i boka. Det var derfor han hamna her.
 
Ein gong sat han Jonas der på haugen. No sit hysj-hysj-folk og føl med i det som skjer ute i havet. Lengst bak er pipene på kjernekraftverket, og under palmen mellom dei to, kan du få superdyr kvelds med superfint utsyn over Midt-i havet.
Folk her hugsar det endå. Dei snakkar om «Jonas-haugen», den rett bak huset me har leigt oss rom i for nokre dagar. I kanten på haugen ligg fyrtårnet båtane orienterer seg etter. Ikkje ei slik lita fyrlykt som me har nordom moloen på Vangsnes, men eit stort tårn med lys og antenner og andre rare dingsar på. Hysj hysj-ting, seier husverten.

Bak tårnet kan eg sjå tvillingskorsteinane på atomkraftverket. Ein eller annan stad forbi der - før dei kom der, tusla han Jonas til Ninive. I solsteiken.  Åleine.

Eg misunner han ikkje turen.

Med beste helsing frå
Meg og kona.

PS. Ho har teke alle bileta. Mitt fotoapparat takka for seg. Har dei fotoapparat på Garasjesalet, så be dei leggja vekk eit til eg kjem heim att. DS.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar